Fractievoorzitter Richard de Mos: “Afschaffen Scheveningen zinloos; zet in op behouden en uitbreiden evenementen”!

Onlangs heeft CDA-wethouder Karsten Klein besloten om de naam Scheveningen af te schaffen door deze te wijzigingen in ‘The Hague Beach’. Doel van deze actie was om Scheveningen internationaal beter te vermarkten. De voorpagina van één van de meest toonaangevende kranten in de wereld, The New York Times, bewijst echter het ongelijk van de wethouder.

De Mos: “Scheveningen weet zichzelf, met evenementen zoals de Vreugdevuren en de Nieuwjaarsduik, prima op de wereldkaart te zetten. Zo goed dat een foto van de Nieuwjaarsduik op de voorpagina van The New York Times is verschenen. Ik roep de wethouder op om zijn voornemen om de naam Scheveningen te veranderen in ‘The Hague Beach’ met een overgebleven vuurpijl richting het hiernamaals te schieten en in te zetten op het uitbreiden en behouden van evenementen”.

Zorgen 

Juist over het uitbreiden en behouden van evenementen maakt Groep de Mos zich grote zorgen omdat diezelfde wethouder Klein onlangs heeft gedreigd te gaan snijden in subsidies. Toonaangevende evenementen zoals Sinterklaas, de Tong Tong Fair, Vlaggetjesdag en Parkpop zouden zich moeten gaan bewijzen, anders zou de gemeentelijke geldkraan dichtgaan.

“Eerder stelde ik al schriftelijke vragen over het ridicule dreigement richting de evenementen die Den Haag en Scheveningen zowel nationaal als internationaal grote bekendheid geven. Eén van de  goede voornemens van Groep de Mos voor 2016 is de wethouder deze onzin uit zijn hoofd te praten”, aldus Richard de Mos