4 april 2017 Beantwoording Schriftelijke vragen Overlast hondenpoep
Overeenkomstig Artikel 30 van het Reglement van Orde stelt het lid De Mos (Groep de Mos/Ouderen Partij Den Haag) vragen aan de voorzitter van de Haagse gemeenteraad.
1) Bent u bekend met het bericht ‘Hondenpoepspreekuur in Haagse Segbroek druk bezocht: ik erger me kapot’ (1)?
Allereerst complimenten dat u de wijken ingaat om klachten en mogelijke oplossingen om de overlast van hondenpoep tegen te gaan te inventariseren.
2) Hoeveel budget heeft u om de overlast van hondenpoep in te dammen? Is er voldoende budget om bijvoorbeeld hondentoilletten aan te leggen? Graag een gedetailleerd antwoord.
3) Wordt de hondenbelasting volledig gebruikt om hondenpoep op te ruimen? Zo nee, wilt u deze belasting dan afschaffen? Graag een gedetailleerd antwoord met het percentage van de geïnde hondenbelasting dat daadwerkelijk wordt gebruikt waar het voor bedoeld is, te weten het opruimen van hondenpoep.
4) Binnen welke termijn denkt u alle hondenpoepspreekuren te hebben gehad en te hebben geïnventariseerd? En binnen welke termijn gaat u dan daadwerkelijk over tot actie(s) die de overlast van hondenpoep ook daadwerkelijk doen afnemen? Graag een gedetailleerd antwoord.
Groep de Mos ontvangt vanuit de hele stad klachten over hondenpoepbakken die u heeft laten weghalen.
5) Wat wordt uw inspanning om deze terug te plaatsen (graag een overzicht hoeveel en de reden waarom u ze weggehaald heeft) en er wellicht meer te plaatsen? Graag een gedetailleerd antwoord.
(1) http://www.omroepwest.nl/nieuws/3365994/Hondenpoepspreekuur-in-Haagse-Segbroek-druk-bezocht-Ik-erger-me-kapot
Richard de Mos