1. Is het college op de hoogte van het feit dat op diverse locaties in Den Haag, waaronder bij Albert Heijn-vestigingen aan de Fahrenheitstraat en de Valkenboslaan, OV-chipkaartautomaten van de HTM zijn verwijderd?
  2. Waarom is hierover geen enkele communicatie richting bewoners geweest, met name richting ouderen, die voor hun bereikbaarheid afhankelijk zijn van deze oplaadpunten?
  3. Op welke wijze zijn deze besluiten genomen? Is dit afgestemd met de gemeente en/of de MRDH?
  4. Kan het college een overzicht geven van alle locaties in Den Haag waar HTM de oplaadautomaten de afgelopen maanden heeft verwijderd?
  5. Welke alternatieven zijn er nu nog beschikbaar voor reizigers die hun OV-chipkaart fysiek moeten opladen, met name ouderen zonder smartphone of automatische incasso?
  6. Erkent het college dat het schrappen van deze oplaadpunten een verslechtering is van de dienstverlening, met name voor ouderen, minima en digitaal minder vaardige reizigers?
  7. Is het college bereid om hierover direct met HTM en de MRDH in gesprek te gaan en te pleiten voor terugplaatsing van deze automaten of alternatieve laagdrempelige oplaadpunten in de wijken?
  8. Kan het college toezeggen dat de gemeenteraad over het resultaat van dit overleg wordt geïnformeerd?