- Is het college op de hoogte van het feit dat op diverse locaties in Den Haag, waaronder bij Albert Heijn-vestigingen aan de Fahrenheitstraat en de Valkenboslaan, OV-chipkaartautomaten van de HTM zijn verwijderd?
- Waarom is hierover geen enkele communicatie richting bewoners geweest, met name richting ouderen, die voor hun bereikbaarheid afhankelijk zijn van deze oplaadpunten?
- Op welke wijze zijn deze besluiten genomen? Is dit afgestemd met de gemeente en/of de MRDH?
- Kan het college een overzicht geven van alle locaties in Den Haag waar HTM de oplaadautomaten de afgelopen maanden heeft verwijderd?
- Welke alternatieven zijn er nu nog beschikbaar voor reizigers die hun OV-chipkaart fysiek moeten opladen, met name ouderen zonder smartphone of automatische incasso?
- Erkent het college dat het schrappen van deze oplaadpunten een verslechtering is van de dienstverlening, met name voor ouderen, minima en digitaal minder vaardige reizigers?
- Is het college bereid om hierover direct met HTM en de MRDH in gesprek te gaan en te pleiten voor terugplaatsing van deze automaten of alternatieve laagdrempelige oplaadpunten in de wijken?
- Kan het college toezeggen dat de gemeenteraad over het resultaat van dit overleg wordt geïnformeerd?