22 maart 2018 beantwoording Schriftelijke vragen naar aanleiding van Groep de Mos buurtonderzoek in Segbroek

Eind november heeft Groep de Mos een Wijkschouw gedaan in Bomenbuurt, Regentesse- en Valkenboskwartier. Daaruit zijn een aantal vragen naar voren gekomen.
Overeenkomstig Artikel 30 van het Reglement van Orde stelt het lid Guernaoui (Groep de Mos) vragen aan de voorzitter van de Haagse gemeenteraad.
1). Bent u bekend met het groot aantal verwaarloosde particulier verhuurde woningen in met name de Bomenbuurt, Regentesse- en Valkenboskwartier? Zo ja, zou u een onderzoek in willen stellen naar de mogelijkheid een Algemene Periodieke Keuring (APK) in te voeren voor zowel de sociale woningen van de woningcorporaties als particulier verhuurde woningen met een huurgrens ter hoogte van de liberalisatiegrens (thans € 710).

 

In 2015 is de kruising Weimarstraat- Valkenboslaan heringericht. Het verkeer op de kruising wordt sindsdien afgewikkeld via een ovale rotonde, oftewel ovonde. De verkeerssituatie oogt nog steeds onoverzichtelijk en onveilig.

 

2). Bent u bereid om een evaluatie van de verkeersafwikkeling op de ovonde te laten plaatsvinden, zodat inzichtelijk is of de verkeersveiligheid kan worden geoptimaliseerd?

 

3). Hoe is de voortgang van het project de herinrichting van de Verademing? Wanneer zal de herinrichting van het park afgerond zijn? Zijn er aanlegplaatsen om aan te meren met een recreatievaartuig in het Afwateringskanaal langs de verademing  gepland? Zo ja, wanneer zijn deze klaar?

 

In het verlengde van het Afwateringskanaal richting Suezkade is ruimte voor een aanlegsteiger die een ruimtelijk aanknopingspunt vormt met het Park.
4). Wat vindt u van het idee om aan de Suezkade een permanente aanlegsteiger voor recreatievaartuigen te realiseren?

In de Thomsonlaan (Bomenbuurt) is op 15 maart van dit jaar l een controle uitgevoerd volgens artikel 5.12 APV maar de fietswrakken. Drie maanden nadat ze zijn gemerkt met een waarschuwingslabel staan deze wrakken er nog steed. Terwijl op het label staat aangegeven dat ze na 2 weken zouden worden verwijdert.
5).        Waarom stonden de fietswrakken  er nog? Komt dat omdat de Thomsonlaan niet valt onder artikel 5.12 APV?
6).        Bent u bekend met het groot aantal weesfietsen in Segbroek (met name Bomen-, Bloemen- en Vruchtenbuurt? Wanneer zal de huidige weesfietsenregeling worden uitgebreid en zullen voornoemde buurten ook  worden opgenomen in de weesfietsen aanpak?

Tijdens de wijkschouw is gebleken dat er veel bijplaatsingen zijn bij de Ondergrondse Rest Afval Containers.
7).        Bent u bekend met de vaak overvolle afvalcontainers in Segbroek en de bijplaatsingen?

Wat zijn de cijfers van het aantal bijplaatsingen en zou u willen inventariseren wat de tijdsduur is tussen het moment dat de container vol is en het moment van ophalen? Zitten in alle afvalcontainers sensoren die monitoren of de afvalcontainer vol is of niet in gebruik is (door blokkade van het stortingsmechanisme)?

Bent u bereid om extra ondergrondse afvalcontainers te plaatsen of om de afvalcontainers frequenter te legen?

 

8).        Bent u bekend met de verkeersonveilige situatie voor fietsers in met name de Goudenregenstraat en Sportlaan (tussen Houtrustweg en Segbroeklaan)? Zo nee, zou u willen inventariseren hoe onveilig de situatie er voor de fietser is? Zo ja, wanneer gaan deze onveilige straten voor fietsers aangepakt worden?