De raad van de gemeente Den Haag, in vergadering bijeen op 6 juli 2017, ter bespreking van de Voorjaarsnota/Algemene Beschouwingen.
Constaterende dat:
- De Haagse Markt er na de verbouwing prachtig uitziet;
- De Haagse Markt meer klanten kan trekken;
- Dat meer klanten op de Haagse Markt zorgt voor extra werkgelegenheid aan de ‘onderkant van de arbeidsmarkt’;
- Dat er een groot tekort is aan banen aan de ‘onderkant van de arbeidsmarkt’.
Overwegende dat:
- Extra promotie bijdraagt aan meer klandizie, meer omzet voor marktondernemers en meer werkgelegenheid;
- marktondernemers, samen met de gemeente, aan het verkennen zijn hoe zij collectief de promotie van de markt ter hand kunnen nemen;
- marktondernemers, samen met de gemeente, aan het verkennen zijn hoe zij collectief de duurzame droogloop en het daarbij behorende verdienmodel kunnen realiseren;
- de Haagse Markt, via een motie (RIS 295658), onlangs €60.000,- heeft gekregen voor promotie en dat dit heeft gezorgd voor extra aandacht in de (sociale)media voor de Haagse Markt.
Is van mening dat:
- Ondernemers op de Haagse Markt nog niet in staat zijn om zelf voldoende budget vrij te maken voor promotie.
Verzoekt het college:
- De Haagse Markt beter te verankeren in de Haagse citybranding;
- Nogmaals een substantieel budget vrij te maken voor promotie van de Haagse Markt;
- Hiervoor in de komende begroting dekking te vinden binnen programma 15 en/of een ander relevant programma.
En gaat over tot de orde van de dag,