Raad 11 februari 2021 Motie Verdeel het Enecodeel voor bereikbaarheid naar rato

12 februari 2021

De raad van de gemeente Den Haag, in vergadering bijeen op donderdag 11 februari 2021 over agendapunt  I Voorstel van het college inzake Inzet reservering Eneco-middelen voor duurzame mobiliteit (RIS307106)

Constaterende, dat:

  • De auto anno 2021 het meest dominante vervoermiddel is in Den Haag;
  • De automobilist op vervoersgebied ook de meeste belasting betaalt in onze stad;
  • Er de laatste jaren verhoudingsgewijs niet genoeg voor de automobilist is gedaan om het gebruik en de opslag ervoor te verbeteren.

Overwegende, dat

  • De auto in de toekomst ook dominant blijft;
  • Veel inwoners en ondernemers afhankelijk zijn van hun auto;
  • Auto’s veel schoner zijn geworden.


Verzoekt het college:

  • Om bij de verdeling van de inzet Enecomiddelen van € 296,8 miljoen uit te gaan van een realistische verdeling naar rato per modaliteit,



En gaat over tot de orde van de dag.

Jelle Meinesz            

Hart voor Den Haag/Groep de Mos

Doe mee en volg ons!