Jokkebrokken over Lozerlaan en geen visie NoordWestelijke Hoofdroute
De Mos: “Den Haag filehoofdstad van Nederland, maar geeft niet thuis bij de oplossingen”
Groep de Mos / Ouderen Partij in de Haagse gemeenteraad is niet verbaasd over de nieuwe prijs die het stadsbestuur heeft gewonnen: de filehoofdstad van Nederland. Weggebruikers stonden in Den Haag het meest in de file. Ook het gebied rondom Kijkduin heeft last van het vele autoverkeer.
Fractievoorzitter Richard de Mos: “Er wordt te weinig haast gemaakt met het aanpakken van de verkeersknelpunten in onze stad. Zo schuift het stadsbestuur, oplossingen om het verkeer te ontlasten of voor zich uit of van zich af”.
Neem het daadwerkelijk aanpakken van de NoordWestelijke Hoofdroute.Het tracé van de Teldersweg via De Wittlaan, Kennedylaan, Sportlaan/Segbroeklaan en Machiel Vrijenkoeklaan.
“Al jaren wordt er gesproken over het ondertunnelen van het Telderstracé, dit om de doorstroming te bevorderen en de verkeersoverlast voor de buurt terug te dringen, maar het stadsbestuur blijft komen met houtje touwtje oplossingen. Een verbeteringetje hier en daar, maar daar krijg je het massale autoverkeer de wijken niet mee uit. Daarom ga ik het stadsbestuur vragen om de ondertunneling van de NoordWestelijke Hoofdroute weer op de politieke agenda te zetten”, aldus De Mos.
Lozerlaan
Een ander traject waar de verkeersafwikkeling, zeker in de spits, moeizaam gaat, is de Lozerlaan, waar dagelijks 45.000 autobewegingen zijn waar te nemen.
De Mos: “In beantwoording op mijn vragen aangaande het upgraden van de Lozerlaan en het ondertunnelen van een deel van de route van de Prinses Beatrixlaan (RIS 281032) wekt het stadsbestuur de indruk om het upgraden van de Lozerlaan voor zich uit te schuiven in de tijd. Bovendien is het stadsbestuur niet eerlijk over de beoordeling van de door Groep de Mos ingediende motie ‘Uitspreken Ambitie Lozerlaan’. Het stadsbestuur spreekt over een overbodige motie, terwijl zij slechts één ongelijkvloerse kruising op de Lozerlaan wil aanbrengen. De motie roept echter op om voor 2030 het gehele traject Lozerlaan, op knelpunten (zijnde alle kruisingen), te voorzien van ongelijkvloers kruisingen en de kilometersnelheid daarna, tot aan de grens met Loosduinen waar tot Kijkduin 50km per uur moet worden blijven gehanteerd, te verhogen van 50 naar 80km per uur.”