Raadslid Oudshoorn: ‘Eén mooie zondag en de overlast is gigantisch. Neem dat serieus!’

Op de eerste mooie lentedag afgelopen weekend liep het weer flink uit de hand op Scheveningen. Verkeer volledig vastgelopen, racende auto’s, lawaaimotoren en verschillende portieken werden gebruikt als openbaar toilet. Zo maar een greep uit de klachten van bewoners op social media.

Raadslid René Oudshoorn is verbaasd dat inwoners die overlast willen melden, van het kastje naar de muur werden gestuurd, de politie verwees naar de gemeente en andersom. “Ik heb er nog zo op aangedrongen vorig jaar, ga in gesprek met bewoners en ondernemers en neem hun klachten nu eens serieus, vertel waar ze heen moeten met hun klachten en reageer daar direct op. Er is zelfs een motie van mij met een dergelijke strekking in de raad aangenomen Het is toch absurd dat in het eerste weekend met mooi weer het alweer misgaat. Ook van mensen die wel hun melding door konden geven is vaak niet op hun melding gereageerd. Voorkom dat mensen er zo moe van worden dat ze er klaar mee zijn en geen meldingen meer gaan doen, ze zijn het vertrouwen in de gemeente langzamerhand wel kwijt”.

Oudshoorn pleit na signalen van bewoners (1) voor een centraal meldpunt. Bewoners weten vaak niet waar ze terecht kunnen met hun klacht of melding. “Maak één centraal meldpunt met één telefoonnummer en reageer ook direct zoals dat is afgesproken, na het afgelopen seizoen, na gesprekken tussen gemeente en bewoner”, aldus Oudshoorn die hier bij het stadsbestuur op aandringt met schriftelijke vragen.

(1) De Scheveninger – Scheveningers willen apart meldpunt voor overlast, https://www.de-scheveninger.nl/2021/02/22/scheveningers-willen-apart-meldpunt-voor-overlast/

Lees hier onze schriftelijke vragen