‘’De Haagse Markt is voor veel mensen een nog niet ontdekte parel”
De Hart voor Den Haag-leden Jelle Meinesz en Mohamed Balah brengen elke eerste week van de nieuwe maand een werkbezoek aan de Haagse Markt. Zij gaan met marktkooplieden in gesprek over het wel en wee op de Haagse Markt: welke problemen ervaren de marktkooplieden, welke kansen zien zij voor hun markt? 
Grote zorgen zijn er over de al jaren teruglopende bezoekersaantallen. Sinds de verbouwing van de Haagse Markt zijn deze aantallen niet meer toegenomen, de beleving op de markt ontbreekt en de promotie van de Haagse Markt laat te wensen over. Oud-wethouder De Mos stelde vlak voor zijn gedwongen vertrek 2,5 miljoen euro beschikbaar voor het verfraaien en de promoten van de markt. (1) Er zou geld gestoken worden in het commercieel management van de Haagse Markt, promotiecampagnes en advertenties op de digitale schermen in de stad. Ook zou het stadsbestuur geld geven voor zaken als sfeerverlichting. 

“Maar sinds het vertrek van De Mos als wethouder voelt de markt zich vergeten”, stellen Meinesz en Balah, die willen weten in hoeverre het nieuwe college keiharde afspraken met de markt is nagekomen.Hart voor Den Haag wil dat het college meer werk maakt van de promotie van de Haagse Markt. Balah: ‘’De Haagse Markt is voor de mensen buiten Den Haag nog een niet ontdekte parel. We moeten ervoor zorgen dat de markt een echte toevoeging wordt voor bezoekers van de binnenstad en vice versa. Het centrum van Den Haag als dagje uit met luxe shoppen in de Passage en een bezoek aan de markt waar je kwaliteit vindt voor weinig geld. We moeten ervoor zorgen dat ook mensen van buiten Den Haag, maar ook vanuit wijken buiten het centrum, de weg naar de Haagse Markt gaan vinden.” 
Hart voor Den Haag wil dat de gemeente samen met ondernemers uit zowel de binnenstad als van de markt een nationale publiekscampagne gaat lanceren om bezoekers te verleiden tot een dagje shoppen in Den Haag, waarbij de unieke karakters van de binnenstad en de markt elkaar versterken. 

Buitenruimte 

De buitenruimte van de Haagse markt moet verder worden geüpgraded. Marktkooplui willen bijvoorbeeld dat de ingangen van de parkeergarage worden verfraaid met uitingen van City Marketing.

Privatisering 

Tenslotte wil de grootste partij in de gemeenteraad van het college weten hoe het staat met de voorgenomen privatisering van de Haagse Markt. “Dit is goed voor marktkooplieden en goed voor de Haagse Markt,” stellen Meinesz en Balah, die daadkracht willen zien van het stadsbestuur. 

Lees hier onze schriftelijke vragen