Raadsleden willen met promotiebudget bezoekersaantallen opkrikken 

Nu winkelcentrum Nieuw Kijkduin de gemeente voor de rechter daagt en tientallen miljoenen euro’s aan schadevergoeding eist, (1) heeft Hart voor Den Haag een debat aangevraagd in de gemeenteraad. “Net als bij het niet toekennen van nadeelcompensatie aan ondernemers in nood aldaar, is de gemeente ook verantwoordelijk voor het 5 jaar (!) te laat opleveren van de openbare ruimte. Denk hierbij aan de ondergrondse toegang, openliggende straten en het ontbreken van groen. Hierdoor zijn mensen weggebleven van Kijkduin en dat is slecht voor de badplaats,” aldus de Hart voor Den Haag raadsleden Richard de Mos en Ralf Sluijs.  

Promotiebudget

Beide heren begrijpen de rechtsgang van het winkelcentrum volkomen. “Door wanbeleid kampt en kampte het winkelcentrum onder meer met leegstand door de faillissementen. Dat een wethouder dan de telefoon niet opneemt, zegt veel over dit kille college,” aldus beide raadsleden die om een promotiebudget voor Kijkduin vragen. “Het is aan de rechter om over de claim van het winkelcentrum te oordelen. Wij willen met Kijkduinpromotie de badplaats aantrekkelijker maken voor toeristen en ondernemers,” aldus beide raadsleden. Met ons initiatiefvoorstel ‘Zeehelden eren in Kijkduin’ hebben wij afgelopen zomer al gepleit voor een museum als publiekstrekker. (2). Doe daar ook wat mee en zorg dat mensen naar Kijkduin komen!” 

(1) https://www.ad.nl/den-haag/winkelcentrum-nieuw-kijkduin-daagt-gemeente-voor-de-rechter-en-eist-vergoeding-van-tientallen-miljoenen~a593f925/

(2) https://www.hartvoordenhaag.nl/hart-voor-den-haag-in-initiatiefvoorstel-noem-deltaplein-voortaan-michiel-de-ruyterplein/#:~:text=Met%20het%20initiatiefvoorstel%20‘Zeehelden%20eren,die%20daarbij%20een%20rol%20hadden.