Raadslid Ralf Sluijs: “De entree van onze stad moet ook ingezet worden voor onze stad”
Hart voor Den Haag/Groep de Mos wil dat de aanplakruimte bij de Utrechtsebaan enkel nog gebruikt wordt voor Haagse boodschappen. “Liever geen advertenties van seksclubs uit andere steden meer”.
De exploitatie van de aanplakruimte in de tunnel van de Utrechtsebaan is in handen van The Hague Marketing. Raadslid Ralf Sluijs van Hart voor Den Haag/Groep de Mos zet vraagtekens bij de huidige werkwijze: “The Hague Marketing heeft als opdracht om geld uit de markt te halen en daar ben ik ook een groot voorstander van. Wat betreft de aanplakruimte bij de Utrechtsebaan echter, leidt dat mijns inziens tot perverse prikkels. Zo is het bijvoorbeeld al voorgekomen dat een seksclub, die nog niet eens in Den Haag zit, geadverteerd heeft op die plek. Wij vinden dat zeer onwenselijk.” Hart voor Den Haag/Groep de Mos wil dat de ruimte ingezet wordt om het Haagse geluid te vertolken. “Het is de entree van onze stad! Laat The Hague Marketing die ruimte gebruiken om mensen welkom te heten en te vertellen wat er allemaal te doen is in onze stad. Diverse evenementen zouden bijvoorbeeld extra uitgelicht kunnen worden op die plek”, zegt Sluijs. Ook voor de richting om Den Haag uit te rijden, ziet de partij graag een andere invulling. “Daar kunnen we mensen bedanken voor hun bezoek aan Den Haag en toekomstige evenementen aandacht geven om ze weer te prikkelen naar onze stad te komen. De ruimte in onze stad moet ook ingezet worden vóór onze stad”, zegt Sluijs.
Lees hier onze schriftelijke vragen