Ondernemers aan het Noordeinde ervaren veel ongemak van de opknapbeurt van hun straat. Een aantal stelt in AD Den Haag zelfs duizenden euro’s omzet mis te lopen. Volgens hen had de gemeente de ‘Royal Make Over’, die al met al ruim een jaar gaat duren, veel efficiënter aan kunnen pakken.

Raadslid Ralf Sluijs van Hart voor Den Haag / Groep de Mos was afgelopen donderdag in de straat en schrok van de verhalen. “Arthur Wieffering van de Bookstor vertelde dat hij op sommige dagen enkele tientjes omzet, daar kan natuurlijk niemand van leven. Op deze manier gaan ondernemers naar de knoppen”, aldus Sluijs. In een brief die Wieffering kreeg van de gemeente stond ook een telefoonnummer wat hij kan bellen als hij het niet meer redt. “Dat nummer bleek van de Sociale Dienst te zijn”, vertelt de ondernemer.

Ralf Sluijs gaat de wethouder vragen stellen. “De ondernemers moeten gecompenseerd worden voor de geleden omzetderving en ik wil dat de renovatie zo snel mogelijk afgerond wordt. Laten we de ‘Royal Make Over’, vooral ook koninklijk afronden”, stelt Sluijs.