De Mos: “De beloofde publiekstrekker moet écht komen!”
Het in 2019 opgeleverde paviljoen aan de Scheveningse boulevard staat al sinds de oplevering leeg. Nu komt er eindelijk leven in de brouwerij. De nieuwe huurders willen op 1 juli Silver Beachclub openen. (1)
“Super dat er eindelijk iets gebeurd, want de met belastinggeld opgeknapte Noordboulevard is zo langzamerhand een spookboulevard geworden met veel leegstand,” stelt Hart voor Den Haag fractievoorzitter Richard de Mos, die Ralph Burger, organisator van de ‘Nooit meer naar huis’- feesten, complimenteert met zijn stap om het iconische witte pand voorlopig als pop-up locatie te gebruiken. “Jammer dat het plan om boven het geplande restaurant een evenementenlocatie, te openen vooralsnog niet gelukt is, want een publiekstrekker blijft keihard nodig op dit deel van de Scheveningse boulevard. Er moet dus blijvend worden gezocht naar mogelijkheden, of hulp aan deze ondernemers, om die beloofde bezoekersmagneet te realiseren.”
Andere ondernemers steunen
De Mos wijst op het feit dat de overgebleven ondernemers aan de Noordboulevard al vijf jaar te kampen hebben gehad met leegstand en het uitblijven van de beloofde publiekstrekker al met de Noorderzon zijn vertrokken. (2) Marco Seitz, eigenaar van strandpaviljoen Werelds, kan daarover meepraten. “Het is al jaren één grote rotzooi bij voor deur, maar de huur en pacht voor mijn paviljoen zijn wél onverminderd blijven stijgen. En dat is oneerlijk, want tot op heden is nooit geleverd wat ons voorgehouden is,” aldus Seitz die het witte strandpaviljoen al jaren gekscherend de duurste fietsenstalling van Nederland noemt. Hij nodigt de gemeente van harte uit om te komen praten over verbeteringen die aan dé Noordboulevard kunnen worden aangebracht.
Paard aan Zee of topattractie
Zowel De Mos als Seitz willen positief naar de toekomst kijken.
“Samen met pandeigenaar Hommerson en Silver Beachclub kan de gemeente inzet leveren om de beloofde publiekstrekker eindelijk te vinden. Komedie, cultuur en muziek? Een soort van Paard aan Zee? Of juist een trekker voor kinderen en gezinnen? Er is zat te bedenken, maar het begint met het actief werven en aanschrijven van topattracties om hen te verleiden om de investeren op Scheveningen,” aldus het tweetal, die het jammer vinden dat de wethouder blijft weigeren om zijn ambtenaren en attractiehunters aan het werk te zetten.
De Mos stelt raadsvragen aan het stadsbestuur.
(1) https://www.ad.nl/den-haag/dit-restaurant-opent-binnenkort-in-het-grote-witte-gebouw-aan-de-scheveningse-boulevard~acf7cd202/
(2) https://www.ad.nl/den-haag/splinternieuw-deel-van-scheveningen-is-spookboulevard-bijna-alles-staat-nog-leeg~a9e2f8d5/