Raadslid Ralf Sluijs: “Dit is omslachtig en absoluut niet servicegericht”

Sinds 1 april 2012 is elke gemeente in Nederland verantwoordelijk voor de registratie van verloren en gevonden voorwerpen. De meeste gemeenten hebben ondertussen een loket om te zorgen dat burgers hun verloren spullen zo snel mogelijk terugkrijgen. Zo niet de gemeente Den Haag, zij laten de bewoners veel te lang in onzekerheid. “Gevonden voorwerpen worden bij inlevering op het Haagse stadhuis in een container gedumpt. Die container wordt vervolgens maar 1 keer per week geopend. Na een week wordt de container geleegd en dan duurt het nog zeker een aantal dagen voordat alles geregistreerd wordt op de landelijke website www.verlorenofgevonden.nl”, vertelt ‘ervaringsdeskundige’ Robert John Henderson.

“Ik liep hier zelf tegenaan met een verloren telefoon en het kwam op mij allemaal zeer klantonvriendelijk en traag over”, aldus Henderson. Raadslid Ralf Sluijs van Hart voor Den Haag/Groep de Mos is niet te spreken over deze gang van zaken. “De gemeente moet er te allen tijde alles aan doen om zo servicegericht mogelijk te zijn, deze manier van werken past daar niet bij. Ik las het verhaal van Robert John op Facebook en wil dit ‘gevonden onderwerp’ heel graag aan de kaak stellen. Onze mede-Hagenaars verdienen de allerbeste service!”, aldus Sluijs. Hart voor Den Haag/Groep de Mos gaat schriftelijke vragen stellen over de kwestie.

Lees hier onze schriftelijke vragen