“Stadsbestuur, Luister nou eens naar winkeliers, bezoekers en bewoners”. 

Hart voor Den Haag / Groep de Mos partijleider Richard de Mos trekt de komende weken door alle stadsdelen: afgelopen vrijdag was het de beurt aan Loosduinen. 

“Het stemt mij verdrietig om van de winkeliersvereniging te moeten horen dat zij zich voelen als roependen in de woestijn. Al jaren willen zij het verblijfsklimaat in het winkelcentrum verbeteren en geven ze aan dat er geïnvesteerd moet worden in het gebied, zowel op de korte- als op de langere termijn”, aldus De Mos, die van het stadsbestuur wil weten welk budget er is gereserveerd voor een opknapbeurt van het winkelcentrum en wat daarvan nog voor de gemeenteraadsverkiezingen uitgegeven gaat worden. “Straks hebben partijen in hun verkiezingsprogramma’s weer mooie praatjes, maar regel nu gewoon nog wat wat voor dit potentieel ijzersterke winkelgebied”. 

De luifels van het winkelcentrum zijn al jaren toe aan een opknapbeurt, de wens leeft om voorzieningen voor kinderen te realiseren en de horeca moet meer ruimte krijgen, zodat bewoners en bezoekers er echt een dagdeel uit zijn. “Er is wat spanning tussen marktondernemers en de winkeliers over de inrichting van het plein. Treed als gemeente op als mediator en beslis wat goed is, teneinde de aantrekkingskracht van het gebied te vergroten”, stelt De Mos, die ook inzet wil zien om bewoners van de nieuwe wijk Vroondaal naar Loosduinen te trekken. “Zorg voor een fietsverbinding met de nieuwe wijk, ga met ondernemers zitten hoe op de zaterdag een biologische markt kan worden opgezet. Start een wervingscampagne, ook richting de toeristen die op het nabij gelegen vakantiepark vertoeven.” 
Op de langere termijn wil De Mos kijken hoe de twee delen van het winkelgebied beter op elkaar kunnen aansluiten. In die visie past ook een onderzoek hoe de Abdijkerk en de historische molen het winkelcentrum als één geheel kunnen versterken.

Tips kunnen naar richard.demos@denhaag.nl