Groep de Mos hekelt beperkte invloed denktanks verkeersvisie Scheveningen; De Mos wil opheldering Henry Ford werkwijze verkeerswethouder 

Groep de Mos zal donderdag bij het debat over de verkeersvisie Scheveningen de zeer beperkte invloed van de denktanks op de door wethouder De Bruijn gepresenteerde ‘visie’ aan de kaak stellen. De denktanks kregen opties vanuit de gemeente voorgelegd en konden niet open discussiëren.

De Mos: “Het lijkt wel of de methode Henry Ford is toegepast bij de totstandkoming van de verkeersvisie. U kunt een kleur kiezen, als ie maar zwart is. Zo is het ook gegaan met het dossier Internationaal Park. Dit heeft niets te merken met burgerparticipatie, de zogenaamde Haagse Kracht, sterker het riekt naar communistische drammerij. Het had juist een open discussie moeten zijn. Zeker ook omdat er vanuit Groep de Mos en de VVD uitgewerkte discussiestukken voor lagen. Dat bijvoorbeeld het tweerichtingsverkeer op de boulevard, contact met elektronische route- en parkeeraanbieders niet zijn besproken, is een slechte zaak”.

 

Geen onderzoeken; maar daadkracht

Ook heeft Groep de Mos tabak van de vele aangekondigde onderzoeken en voorstellen die nog uitgewerkt moeten worden; zoals een integrale verkeersstudie naar de Westduinweg.

“We hebben potdomme lang, heel lang, op deze verkeersvisie moeten wachten. Ik had op meer daadkracht gerekend”, aldus De Mos, die stelt dat zijn fractie niet akkoord kan gaan met de nu voorliggende verkeersvisie.

 

Tweerichtingsverkeer en ondergronds parkeren

Groep de Mos blijft pleiten voor het in ere herstellen van tweerichtingsverkeer op de boulevard.

“Het liefst met een parkeergarage daaronder; bij de Scheveningse slag erin, bij de haven eruit. Ook moeten de verkeersstromen vanaf de snelwegen veel beter in kaart gebracht worden”, aldus De Mos.